Nosič kontejnerové střední skříňové karosérie TATRA T815 4x4

Vozidlo je určeno do těžkých terénních a klimatických podmínek. Použit je podvozek vozidla TATRA 815-26WR45 17 255 4x4.1/11T ve variantě nosič kontejnerové střední skříňové karosérie (NKSSK).

Základní charakteristika:

Nosiče a nakladače (překladače) kontejnerů byly konstrukčně řešeny úpravou standardních nákladních automobilů. Nosič kontejnerové střední skříňové karosérie TATRA T815 4x4 však může nést pouze jeden kontejner. Nástavba automobilu má zároveň funkci překladače, takže pro manipulaci s kontejnerem již nejsou nutná žádná další zařízení.

Na podvozku jsou pro potřeby AČR mj. umisťovány kontejnerové střední skříňové karosérie typu B (KSSK-B) vybavené jako velitelsko-štábní pracoviště, případně dílenské prostředky. Pojízdné dílny jsou určeny pro opravu techniky v polních podmínkách. Splňují legislativní, bezpečnostní a ekologické požadavky pro provoz motorových vozidel po veřejných komunikacích.

Pojízdná dílna se skládá z časti automobilu T-815 4x4 a hermetizované skříňové nástavby typu ZSK/PT. Dílny mají vlastní zdroj elektrické energie 230 V/400 V.

Základní takticko-technická data:

  • Pohotovostní hmotnost: 7 900 kg
  • Celková hmotnost: 17 000 kg
  • Max. hmotnost přívěsu: 24 000 kg

Rozměry:

  • Délka: 7 800 mm
  • Šířka: 2 550 mm
  • Výška: 3 210 mm
  • Světlá výška: 235 mm
  • Rozvor: 3 900 mm
  • Rozchodpřední/zadní: 1987/1776 mm
  • Maximální rychlost: 85 km/h
  • Vnější stopový průměr zatáčení: 16 m

Motor:

  • vidlicový, přeplňovaný, naftový s přímým vstřikem paliva, vzduchem chlazený
  • Max.výkon při 1 800 ot/min: 255 kW
  • Max. moment 1 570 Nm při 1 200 ot/min,

Brzdy:

  • čtyři nezávislé brzdové systémy; provozní s ABS a AZR
  • nouzová
  • parkovací
  • odlehčovací

El. zařízení:

  • napětí 24 V, ukostřen záporný pól