Automobilní jeřáb AD-28

Automobilní jeřáb AD-28 je určen pro stavební, montážní a manipulační práce. Automobil je opatřen čtyřdílným teleskopickým výložníkem.

Základní charakteristika:

Výložník a opěry jsou ovládány hydraulicky. Maximální nosnost jeřábu je 28 000 kg při vyložení 3 m. Jeřáb je vybaven zařízením proti přetížení a indikátorem vysokého napětí. Podvozek TATRA zajišťuje dobré jízdní vlastnosti také v nepříznivých jízdních podmínkách a v těžkém terénu.

Charakteristickým znakem jeřábu AD-28 je předsunutá budka řidiče aby byla nižší celková výška vozidla. Jako strojový spodek jeřábu AD–28 je použit podvozek T-815 PJ 28 170 6x6.1 a na podvozku je namontována jeřábová nástavba. Na podvozku AD-28 nejsou další zásadní odlišnosti oproti vozidlu T-815 6x6 civilního provedení. U AD-28 je jednoduchá montáž kol.

Motor je společný pro jeřábové funkce i pro jízdu vozidla. Odlišnost v převodovém ústrojí spočívá v tom, že na přední část předlohového hřídele je připojen hydrostatický převod pro zabezpečení jeřábové nástavby.

Pohon jeřáb funkcí je diesel-hydraulický. Přenos energie je hydrostatický. Zdrojem tlakové kapaliny je dvojitý zubový hydrogenerátor.

Jeřábová nástavba je uložena na kuličkové dráze pomocí točnice jeřábu. Výložník je plnostěnný, čtyřdílný, teleskopický. Jeden díl je základní a tři jsou výsuvné. Jeřáb je vybaven elektronickým zabezpečovacím zařízením.

Základní takticko-technická data:

  • Délka s výložníkem vzadu: 10 750 mm
  • Šířka: 2 500 mm
  • Výška: 3 420 mm
  • Celková hmotnost: 28 500 kg
  • Max. rychlost jízdy samostatného vozidla: 65 km/h-1

Nosnost jeřábu:

  • Zákl. výložník, vyložení: 3,0 m
  • Podpěry: 28 000 kg
  • Vysunutý 2.díl výložníku: 8 000 kg
  • Vysunutý 3.díl výložníku: 5 000 kg
  • Vysunutý 4.díl výložníku: 3 000 kg
  • Pracovní rozsah jeřábu: 360 º
  • Doba vysunutí výložníku: 60 sekund
  • Doba zasunutí výložníku: 175 sekund
  • Rozsah vyložení výložníku: 9,5 až 26,0 m