Plavby 2013: 7. mechanizovaná brigáda - stoprocentní úspěch
Fotogalerie ke zprávě
29.5.2013
Při vjezdu do vody musí být poklop BVP uzavřen, aby se vlna vody, která vzniká, než vozidlo začne plavat, nedostala do věže.
29.5.2013
Velitel BVP ve věži pomáhá navigovat řidiče a vizuálně kontroluje prostor kolem vozidla. V pozadí je stan s řídícími plaveb, kteří po celou dobu sledují pohyb vozidel a zvládání jednotlivých překážek.
29.5.2013
Stanoviště řídícího plaveb. Odsud je řídící ve stálém radiovém spojení s osádkou a vydává jí pokyny pro plnění cvičení.
29.5.2013
BVP v průběhu plnění úkolu plaveb. Vzhledem k tomu, že se cvičení plaveb provádí bez osádky roje a ve vozidle je pouze velitel vozidla a řidič, je nutné, aby byl prostor roje zatížen uměle a tím se zabezpečily optimální plovací vlastnosti BVP. Tuto přípravu vozidel zabezpečuje pro všechny útvary, které se plaveb 2013 účastní, prapor zabezpečení Vyškov.
29.5.2013
Mapa vodní nádrže Myslejovice ve VVP Březina a grafické znázornění dráhy a překážek pro výcvik plaveb.
29.5.2013
Plovoucí BVP, na snímku lze dobře vidět funkci vlnolamu, který zabraňuje tomu, aby šla voda přes věž vozidla, popřípadě se dostala do prostoru sání vzduchu do motoru
29.5.2013
Příslušníci praporu zabezpečení Vyškov předvedli ukázku zásahu vyproštění BVP z vody. Na snímku je zachycen vjezd vyprošťovacího obrněného transportéru PTS-10 do vody.
29.5.2013
V průběhu plnění cvičení plaveb je osádka BVP ve stálém spojení s řídícím plaveb.
29.5.2013
BVP splnilo úkol a směřuje ke břehu, velitel s řidičem mají poslední možnost správně nasměrovat vozidlo. Před samotným výjezdem z vody, musí být poklop věže opět uzavřen, aby rozvířená voda nepronikla dovnitř.
29.5.2013
Za pár okamžiků BVP přestane plovat a jeho pásy se „zakousnou“ do pevného podloží brodu. Poklop věže je uzavřen a vozidlo bezpečně opustí vodní překážku.
29.5.2013
BVP těsně po výjezdu z vody, na snímku lze vidět ještě vyklopený vlnolam, který se vzápětí sklopí nahoru, na příď vozidla.