Vojáci poprvé trénovali vagónování lehkých obrněných vozidel Dingo 2.
Obrázek x z y
27.3.2014
Jindy poklidnou atmosféru železniční stanice ve Strakonicích rozvířily tento týden desítky vojáků s bojovou technikou. Příslušníci zdejšího 25. protiletadlového raketového pluku tu absolvovali praktickou část výcviku v přepravě po železnici.
Několik dní se strakoničtí vojáci zdokonalovali v najíždění a navádění techniky na železniční vozy a ve způsobech jejího upevnění a zajištění při přepravě.
Vůbec poprvé nacvičovali i vagónování lehkých obrněných vozidel Dingo 2, které před nedávnem získali do výzbroje a jež využívají družstva protiletadlového raketového kompletu RBS-70. „Způsob najetí na železniční vagón se nijak zásadně neliší. Jen si řidič nemůže pohrát se spojkou, takže výjezd na klín je tak složitější,“ uvedl desátník Jan Grézl. „Ale je to jen otázkou zvyku,“ dodal vzápětí řidič, který dříve jezdil s nákladními automobily Tatra 810 a 815.
Že hodně záleží na člověku, který vozidlo navádí a kterému řidič v daném okamžiku naprosto důvěřuje, se shodl s rotmistrem Jiřím Šlejmarem. Ten dohlížel na nakládání kolové techniky příslušníků 252. protiletadlového raketového oddílu. Před několika lety se jako řidič zúčastnil přepravy techniky z vojenského cvičení na Doupově. „Nakládali jsme tehdy zhruba 20 kusů techniky, zejména Tater 815 a protiletadlových raketových kompletů S-10M. Cesta do Strakonic trvala dva dny,“ zavzpomínal nynější technik druhé baterie. V živé paměti mu zůstaly i komplikace, které je tehdy postihly. Ačkoliv postupovali podle předpisů, zaměstnanci Českých drah nebyli spokojeni. „Museli jsme tak některou techniku posouvat a znovu upevňovat a zajišťovat. Byla to náročná práce. Cesta pak již naštěstí proběhla bez problémů,“ dodal mladý voják.
Během týdne prošli zmiňovaným výcvikem příslušníci všech podřízených součástí strakonického pluku. Tentokrát jen nanečisto. Naostro to v nejbližší době čeká vojáky z 251. oddílu, až budou koncem května vagónovat techniku na bojové střelby do Polska.