Na hašení požáru se sjela celá Praha

Autor: kapitánka Zuzana Špačková

V úterý 23. října 2012 dopoledne se v areálu letiště Praha-Kbely uskutečnilo taktické cvičení složek integrovaného záchranného systému (IZS). Jednalo se o III. stupeň požárního poplachu a vůbec první takhle rozsáhlé součinnostní cvičení za posledních několik let.

„Při stáčení leteckých pohonných hmot z nadzemní nádrže do cisternového návěsu došlo k výbuchu a následnému požáru. Požárem bylo zasaženo okolí cisternového návěsu a obě záchytné jímky nadzemních dvouplášťových nádrží. Požárem bylo dále ohroženo šest parkujících plnících cisteren s leteckým petrolejem a okolní objekty i vzrostlé stromy. V prostoru stáčiště se nachází imobilní zraněný řidič vozidla,“ popsal modelovou situaci přítomným přihlížejícím rozhodčím kapitán Ondřej Vitámvás, velitel hasičské jednotky letecké základny v pražských Kbelích.

Na místo vyjela místní letištní hasičská jednotka s technikou RZA (rychlý zásahový automobil), KHA (kombinovaný hasící automobil), PHA (pěnový hasící automobil) a 2x CAS (cisterna automobilní stříkací). Po příjezdu na místo velitel zásahu požádal o posilové jednotky. Krajské operační středisko, takzvaný KOPI HZS, Praha informoval všechny složky integrovaného záchranného systému. Na místo současně vyjíelo místní sanitní vozidlo s vojenským lékařem spádového zdravotnického zařízení.

Na místo zásahu byly přes KOPIS Praha vyslány profesionální jednotky ze stanic Satalice, Holešovice, Strašnice, Petřiny i Krč. Kvůli dostatečnému zajištění sil a prostředků byly na místo povolány jednotka sboru dobrovolných hasičů Satalice a Kbely, HZS Správy železniční dopravní cesty a přes KOPIS Kladno i HZS podniku Čepro a. s. středisko Mstětice. Cvičení se zúčasnilo jedenáct JPO. Dopravu řídila Policie České republiky.

Přítomní rozhodčí poctivě zaznamenávali časy dojezdů, bedlivě sledovali chování jednotlivců, psali si poznámky. Úkol nebyl snadný - koordinace zásahové činnosti ve spolupráci s ostatními zúčastněnými složkami. V rámci cvičení hasiči ověřili funkčnost vnitřních bezpečnostních systémů, únikové cesty, použitelnost nástupních ploch, příjezdových cest a vydatnost hydrantové sítě.


Více z této akce přinese listopadové číslo Areportu.